ترفندهای شارژ کردن هندزفری های بلوتوث

ترفندهای شارژ کردن هندزفری های بلوتوث

چجوری هندزفری بی سیم را شارژ کنیم؟

برای شارژ کردن هدفون بلوتوثی کافیست یک کابل اصلی را با توجه به درگاه شارژ کیس هدفون تان به کیس متصل کنید و سپس آن را با آداپتور به برق بزنید. برخی از هدفون های بی سیم از شارژ سریع پشتیبانی می کنند، برای همین پشت کیس آن ها درگاه شارژ تایپ C وجود دارد، اما بسیاری از هدفون های بی سیم هم هستند که درگاه شارژ میکرو USB روی کیس آن ها قرار دارد.

برای شارژر کردن هدفون ها معمولا از شارژر توان پایین استفاده کنید. بنابراین هرگز هندزفری های بلوتوث دارای کیس شارژ را به آداپتورهای فست شارژ یا پاور بانک های توان بالا وصل نکنید. به طور کلی توان ورودی به کیس شارژر هندزفری بلوتوث نباید از 5V/1A بیشتر شود.

 

نکته مهم اول که شاید برای خیلی ها بدیهی باشد اما جز اشتباهات پرتکرار در شارژ هندزفری محسوب می‌شود برچسپ پین‌هاست.

وقتی هندزفری بلوتوثی می‌خرید بین هندزفری ها و پین آهن ربایی داخل کیس شارژر یک برچسب پلاستیکی وجود دارد که به طور

آکبند تعبیه شده و از شارژ شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند.

پس یادتان نرود که پیش از استفاده حتما برچسب روی سری هندزفری ها  را جدا کنید، شاید مشکل شارژ نشدن هدفون حل شد.

از کجا بفهمیم هندزفری بلوتوثی چقدر شارژ دارد؟

برخی از هدفون‌های بلوتوثی بی‌سیم دارای نشانگر LED شارژ روی کیس هستند؛ این چراغ‌ها روی کیس هدفون وجود دارند که اکثرا 4 عدد LED خواهند بود و وقتی چهار چراغ روشن باشد، یعنی کامل پر است. اگر 3 چراغ روشن باشد یعنی حدود 70 درصد شارژ دارد. اگر 2 چراغ روشن باشد یعنی 50 درصد و اگر 1 چراغ باشد یعنی حدود 20 درصد شارژ در کیس هدفون‌ها وجود دارد. اگر چراغ 1 خط کیس شروع به چشمک زدن کند، یعنی شارژ کیس به زیر 10 درصد رسیده و باید آن را شارژ کنید.

اگه هندزفری ها رو بذاریم داخل داک شارژ باتریشون خراب میشه؟

از آنجایی که اکثر هندزفری های بلوتوث به پروتکل های محافظت در برابر اضافه بار و اضافه جریان مجهز هستند خیلی بعید است که رها کردن هندزفری داخل داک شارژ به آن‌ها آسیبی بزند. در این هندزفری ها وقتی شارژ به 100 درصد نزدیک شود جریان کاهش پیدا میکند و تقریبا قطع می‌شود. بنابراین احتمال بیش از حد شارژ کردن هندزفری بلوتوث تقریبا صفر است.

دلیل دیگر این است که بیشتر هندزفری های بلوتوثی از باتری های لیتیوم یونی استفاده می‌کنند. این باتری ها می‌توانند بدون مستهلک شدن تا 500 دفعه شارژ شوند. در واقع هر بار که باتری به زیر 20 درصد می‌رسد و آن را شارژ می‌کنید یکی از این دفعات شارژ مصرف می‌شود. پس نگه داشتن هندزفری بلوتوث داخل داک نه تنها آ‌سیبی نمی‌زند بلکه با نگه داشتن شارژ بالای 20 درصد سرعت استهلاک باتری را هم کم می‌کند.

آیا هندزفری بلوتوثی با پاوربانک شارژ می شود؟

هدفون های بلوتوثی بی سیم از شدت جریان و آمپر کم استفاده می کنند، به همین دلیل پیشنهاد می کنیم آن را با منبع 1 آمپر شارژ کنید تا شدت جریان بیشتر از حدش به آن وارد نشود. در غیر این صورت ممکن است به باتری کیس هدفون صدمه برسد و حتی شارژ خالی کند زیرا ولتاژ بیشتر باعث کم شدن مدت زمان شارژ هندزفری بلوتوث نمی شود.

 

پاوربانک ها اکثرا دارای دو درگاه هستند که یه یکی از آن ها 1 و یکی دیگر 2 آمپر شدت جریان می دهد؛ برای کردن شارژ هدفون

بلوتوثی توسط پاوربانک توصیه می کنیم از پورت 1 آمپر پاوربانک استفاده کنید، حتی برای شارژ کردن ساعت های هوشمند با

پاوربانک هم توصیه می کنیم از 1 آمپر استفاده کنید.

 

سعی کنید پاوربانکی تهیه کنید که از قابلیت های PD و QC پشتیبانی کند، زیرا این پاوربانک ها شارژ را ایمن تر به دستگاهی که به آن متصل است انتقال می دهند و احتمال از بین رفتن باتری را پایین می آورند.

 

زمان شارژ داک هندزفری ها داخلش باشد یا نباشد؟

 تقریبا هیچ فرقی نمی‌کند. چون کیس شارژ هندزفری بلوتوث هم مانند خود هندزفری ها به استاندارد های محافظتی مجهز شده‌ تا در برابر اضافه بار مقاوم باشد. اما به طور کلی این شرایط دو حالت دارد:

1) کیس در حال شارژ است و هندزفری ها شارژ ندارند: در این صورت وقتی هندزفری ها را داخل کیس نگه داریم، بخشی از جریان ورودی به کیس شارژ صرف شارژ کردن هندزفری ها می‌شود. تا زمانی که هندزفری ها 100 درصد کامل شوند. به همین دلیل در بعضی برندها شارژ شدن کیس در این حالت کمی زمان بیشتری می‌برد.

2) کیس در حال شارژ است و هندزفری ها شارژ دارند: در این حالت تمام جریان ورودی صرف شارژ کردن باتری کیس می‌شود و فرایند شارژ شدن زمان کمتری می‌برد.

 

در هر دو حالت شما می‌توانید اول کیس را شارژ کنید و بعد هندزفری ها را داخلش قرار دهید.

آیا شارژ کردن هدفون بلوتوثی با لپ تاپ به آن صدمه میزند؟

پورت های USB لپ تاپ اکثرا از درگاه های 1 آمپری تشکیل شده اند، به همین دلیل لپ تاپ ها وسیله های ایده آل برای شارژ کردن کیس هدفون های بلوتوثی و همچنین ساعت های هوشمند هستند. اما توصیه می کنیم به هیچ عنوان گوشی خود را با لپ تاپ شارژ نکنید، زیرا گوشی ها تا 2 و حتی 3 آمپر قابلیت دریافت نیرو دارند و جریان 1 آمپر ممکن است به باتری گوشی صدمه وارد کند.

آیا با شارژر فندکی می توانیم هدفون بلوتوثی را شارژ کنیم؟

در گذشته شارژر های فندکی بسیار مخرب بودند و وصل کردن گوشی به شارژر فندکی ماشین، مساوی بود با از بین رفتن پیک های منظم باتری و دذر نتیجه خراب و باد کردن باتری ها. اما امروزه با به بازار آمدن شارژر فندکی هایی با ویژگی های مختلف باعث می شود بتوانیم به این نوع شارژر ها اعتماد کنیم.

اگر قصد شارژ کردن هندزفری بلوتوثی با شارژر فندکی را دارید و مجبور به این کار هستید، قبل از خرید حواستان باشد که آن شارژر فندکی از استاندارد های AF، PD و QC بهره ببرد تا به گوشی شما صدمه ای وارد نشود. زیرا ولتاژی که فندکی ماشین به گوشی وارد می کند کاملا ناهماهنگ با باتری گوشی است. برندهای محبوبی هستند که این نوع شارژر ها را تولید کرده اند، مانند شارژر فندکی انکر و شارژر فندکی بیسوس که در قیمت های متفاوت به همراه ویژگی های مختلف وارد بازار شده اند.

 

نحوه ریست کردن هندزفری هایلو GT7

 

نحوه ریست کردن هندزفری هایلو W1

نحوه ریست کردن هندزفری هایلو GT7

نحوه ریست کردن هندزفری هایلو W1

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *