ربات شیائومی CyberOne اولین ربات انسان نمای شیائومی

ربات شیائومی CyberOne اولین ربات انسان نمای شیائومی

ربات شیائومی با نام CyberOne به تازگی همراه با دیگر محصولات جذاب شیائومی مثل؛ Xiaomi Pad 5 Pro ، Xiaomi Buds 4 Pro ، Xiaomi Watch S1 Pro ، Xiaomi MIX Fold 2 و Redmi K50 Extreme Edition به بازار معرفی شدند. در روز شلوغ شیائومی جذاب ترین محصول شیائومی، ربات CyberOne بود که توجه همه را جلب کرد. ربات بیونیک انسان نما شیائومی در اندازه و شکل انسان طراحی شده است.

در رویدادی که برگزار شد، همه انتظار معرفی محصولاتی مثل گوشی و هندزفری را از شیائومی داشتن اما لی جون “Lei Jun” مدیر عامل شیائومی با رباتی به نام CyberOne به روی صحنه آمد که به مدیر عامل یک شاخه گل داد. کمپانی Xiaomi قدرت تکنولوژی خود را به رخ دیگر شرکت های رقیب کشید و نشان داد که علاوه بر تولید گوشی هوشمند می تواند در دیگر تکنولوژی ها نیز به خوبی عمل کند.

شیائومی علاقه خود به دنیای رباتیک را از تولید اولین جاروبرقی رباتیک شروع کرد و تا سال گذشته که سگ هومشند CyberDog را معرفی کرد و حالا ربات انسان نما CyberOne و به زودی نیز خودرو شیائومی با قابلیت های زیاد معرفی می‌شود.

ربات شیائومی CyberOne

سایبروان دارای نام مستعار “Tie Da” به معنی برادر آهنی است. ربات شیائومی دارای قدر 177 سانتی متر و وزن 52 کیلوگرم می‌باشد. این ربات قابلیت بازسازی مجازی سه بعدی دنیای واقعی را دارد که توسط ماژول دید عمقی Mi-Sense خود توسعه یافته، همراه با الگوریتم های هوش مصنوعی انجام می‌شود و باعث شده تا قابلیت درک بالای فضای سه بعدی به صورت کامل (قابلیت دیدن و درک) را ارائه می دهد.

ربات انسان نمای شیائومی دارای تشخیص افراد، حرکات و عبارات است که به آن اجازه می دهد نه تنها ببیند بلکه محیط اطراف خود را پردازش کند. به منظور برقراری ارتباط با جهان، CyberOne مجهز به یک موتور تشخیص معنایی محیط MiAI و یک موتور شناسایی احساسات صوتی MiAI است که آن را قادر می‌سازد 85 نوع صدای محیطی و 45 طبقه‌بندی از احساسات انسانی را تشخیص دهد. همچنین میتواند شادی را تشخیص دهد و حتی در مواقع غم و اندوه به کاربر آرامش دهد. همه این ویژگی‌ها در واحدهای پردازش CyberOne ادغام شده‌اند که با یک ماژول OLED خمیده برای نمایش اطلاعات تعاملی در زمان واقعی قرار گرفته شده است.

CyberOne دارای مغز بسیار قدرتمندی است که باعث می‌شود تا تعادل حرکتی و وضعیتی را بر روی دوپا به خوبی حفظ کند و اندام های  قوی با حداکثر گشتاور 300 نیوتن متر را بدون مشکل انجام دهد. همچنین می‌تواند در هر دست تا وزن 3 پوند را نگه داری کند.

این ربات تا 21 درجه آزادی را پشتیبانی می‌کند و میتواند به ازای هر یک درجه آزادی فقط در 0.5 میلی‌ثانیه پاسخی سریع دریافت کند و رفتار هایی مانند انسان را شبیه سازی کند. ربات شیائومی دارای موتور‌های بسیاری در بدنه خود می‌باشد و دارای الگوریتم های پیجیده ای است که توسط هوش مصنوعی پردازش می‌شود.

ربات انسان نمای شیائومی

لی جون همچنین در کنفرانس مطبوعاتی با افتخار اعلام کرد که قابلیت‌های هوشمند و مکانیکی CyberOne همگی توسط Xiaomi در بخش R&D آزمایشگاه ربات شیائومی تکمیل شده است و کار توسعه نرم‌افزار و سخت‌افزار/الگوریتم های بسیار زیاد بوده و ساخت این ربات هزینه بسیار بالای را برایشان داشته است. برای کابران این یک محصول جالب و زیبا است، اما برای Xiaomi یک محصول با نوآوری ها و تکنولوژی های جدیدی است که در آینده کامل تر و پیشرفته تر می‌شود. هسته اصلی این ربات هوش مصنوعی می‌باشد که تمام رفتارها و حرکات را به خوبی تشخیص میدهد.

قابلیت های Xiaomi CyberOne

حداکثر گشتاور فوری موتور اصلی مفصل ران در این دستگاه به 300 نانومتر می‌رسد. الگوریتم های دقیق این دستگاه باعث شده تا به خوبی یک انسان بتواند راه رود و جسمی را در دستان خود تا 1.5 کیلوگرم نگه دارد.

ماساژور تفنگی مینی فاسیا 2C میجیا شیائومی عرضه شد

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *