شیائومی اولین نمونه از خودرو برقی خود را در ماه آگوست رونمایی خواهد کرد

یک خبرگزاری چینی می‌گوید «لی جون»، بنیان‌گذار شیائومی در یک رویداد عمومی در ماه آگوست (مرداد یا شهریور) از پروتوتایپ یا نمونه اولیه نخستین خودروی برقی این شرکت رونمایی خواهد کرد. لی جون حالا ظاهرا دو سوم زمان خود را در واحد اتومبیل شیائومی می‌گذراند تا مطمئن شود که همه چیز مطابق برنامه پیش می‌رود.  نمونه اولیه خودروی شیائومی پس از رونمایی برای آزمایش وارد جاده‌ها خواهد شد. تیم پشت این پروژه همان تیم طراحی HVST Automobile Design است که قبلا خودروی مفهومی Maven را برای شرکت WM Motor طراحی کرده بود. شیائومی چند وقتی است که برای عرضه برند خودروهای خود آماده می‌شود. این شرکت تاکنون یک مدیر روابط عمومی را استخدام کرده و کارزار بازاریابی آن‌ها قرار است پس از رونمایی از پروتوتایپ آغاز شود.

بودجه 10 میلیارد دلاری برای واحد خودروی شیائومی غول فناوری چین در ابتدای سال گذشته میلادی از ورود به صنعت خودروهای برقی خبر داد و گفت ظرف 10 سال آینده 10 میلیارد دلار را به توسعه بخش اتومبیل‌های خود اختصاص می‌دهد. کارخانه خودروسازی این شرکت در شهر «ییژوانگ» ساخته می‌شود تا در کنار مرکز تحقیق و توسعه شیائومی قرار بگیرد. پیش‌بینی شده که ظرفیت کامل تولیدات این کارخانه سالانه حدود 300 هزار خودرو باشد.

شیائومی در فاز اول تولید، سالانه 150 هزار خودرو خواهد ساخت و اولین محصولات این شرکت در سال 2024 به بازار می‌آیند. تیم تحقیق و توسعه آن‌ها هم‌اکنون بیش از 1000 کارمند دارد و به جذب نیرو ادامه می‌دهد. شیائومی می‌خواهد چهار مدل مختلف اتومبیل عرضه کند تا قابلیت‌ها و قیمت متفاوتی داشته باشند. مدل +A قیمتی در حوالی 22200 تا 29600 دلار قیمت خواهد داشت و از سیستم خودران سطح 2 پشتیبانی می‌کند. مدل‌های B با قیمت 29600 تا 44400 دلار به فروش می‌رسند و از فناوری خودران سطح 3 پشتیبانی خواهند کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اتومبیل‌های شیائومی باید منتظر رویداد ماه اوت بمانیم.

ماساژور تفنگی مینی فاسیا 2C میجیا شیائومی عرضه شد

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *